Saturday 22 March 2008

Tillbaka!

Jag läste i Arvidsjaur -igen!
Måndag och tisdag var det turné i Arvidsjaurs kommuntillsammans med Johan och Kieth, som spelade, och Bror Wallström som läste dikter och berättade om gamla bruksföremål. Rättsel och Hålberg fick besök av oss. Tänka sig att det kom 12 av 13 boende i Rättsel för att se oss uppträda. I Hålberg var det ett 20-tal som kom. Där var det unika att vi var inte yngst - ja åtmindstonde Johan och jag - jämfört med andra byar vi uppträtt i.
Skärtorsdagen var Inlandskult. Jag hann läsa innan jag skulle med tåget till Jörn som tog mig till Stockholm och mitt jobb.
Det var skönt att komma hem på båda håll men jag saknar inte att bo i Arvidsjaur längre, däremot att få träffa mina vänner, som bor kvar där!
Att glida in med tåget på Stockholms centralstation och se att det i det närmaste var snöfritt var boten mot min hemlängtan!
Hur det gick att läsa då - Jo, bra och framförallt i Rättsel och Hålberg för där har publiken vett att hålla tyst då man läser! Jag har dessutom börjat läsa utan manus och improviserar mer vilket resulterar att det blir några läsfel men mina texter är mer levande då. Hursom helst så fick jag beröm av både kända och okända gäster på hotell Lapoina, där Inlandskults påskfest var. Roligast var att få bra betyg av en äldre gentleman, som var turistboende på hotellet, och som inte kände mig sedan tidigare!
/Peter

No comments: