Monday 14 September 2009

14 september och författaren Alexander Nyström

Måndag! Mycket har hänt under solen för mig men jag ska inte vara för privat, utan bara personlig. Jag pluggar på, men det går trögt. Det känns som jag skriver i sand, mening för mening, rad för rad. Men, framåt går det även om jag skriver långsammare än vad Torgny Lindgren skriver per dag. Det är så lätt att säga att bära jag blir klar så ska jag skriva mer, lätt att säga, men studierna har kommit som kvarnsten runt min hals när det gäller kreativitet. Jag ser på TV, läser i tidningar eller hör om personer som har adhd, aspberger eller/och svår dyslexi som kan skriva böcker och här sitter jag och gafflar. Jag blir så trött på mig själv. Det är ju för fan bara att sätta sig ned och ta ut tummen ur röven och komma loss. Och ge fan i att slinka in på nätet, så kommer jag någon vart!

På tal om skriva böcker. Jag blev imponerad av en av de många böcker jag läste i sommar. Alexander Nyströms novellsamling "Utkast till ett mörker". Ett intressant utgåva där historierna vävs in i varandra på ett unikt sätt. Framförallt tycker jag om en av novellerna i slutet, som passande nog heter "Utkast till ett mörker". Jag fick boken personligen dedikerad av honom, via en underbar vän till mig, och det kändes som en underbar gåva att få den i min hand. Det ska spännande att se mer av honom framöver. Hur som helst så inspirerade han mig gruvligt!

Jag är utan jobb! Jag jobbar som timvikarie, men nu när tiderna är skarpa så drars möjligheterna att jobba som timvikarie ned. Men, kära läsare, jag går vidare och fixar det! Jag vet redan det och katten har jag inte fixat det redan.
/Peter Edström/Peterpoet

No comments: