Thursday 5 July 2007

Jag blev stum!

En ung tjej sa till en vårdtagare att jag var vacker, när vi kom till henne på torsdagskvällen. Tjejen heter Jenny och är blond, vacker och läcker som en majmorgon med sol. Hon sa det så spontant på frågan från vårdtagaren om vilka det var som kom. Jenny sa "Det är jag, Jenny, och en vacker man som kommer" till vårdtagaren. När on sa så tappade jag talförmågan och rodnade. Jag gick in i en bubbla och kunde nästan inte ta mig för något. Jag gjorde det jag skulle men det kändes som min hud var en elektrisk matta. Jag fick svårt att se henne i ögonen, trots att det var det enda jag ville för de var så himmelsblå och hennes tänder vita som mjölk.
Det var som att kliva in i en dröm. Väck mig inte!

Jo, jag skriver vidare. Jag skriver på mitt verk. Den ger jag inte upp! Aldrig!

Nu ska jag lägga mig. Natten är sen!Kram!
/Peter

No comments: