Thursday 26 July 2007

Jag lever

Jag lever, tro inget annat!

Men jag har jobbat så mycket och har inte haft ork att skriva på kvällen, efter jobbet.
Då jag har svårt med min självdiciplin så går jag och lägger mig tidigare på kvällen. Allt detta för att få styrsel på mitt skrivande och hinna med det på förmiddagen, så jag hinner träna, handla mat och utför andra ärenden. Jag stiger upp efter åtta på morgonen och försöker vakna innan frukost. Sedan sitter jag drygt två och en halv timme till skrivande. Och under dessa timmar så har jag svårt att få ihop två A4-ark. Inte för att lusten att skriva inte finns utan det blir lätt att jag slinker in på Aftonbladet eller Expressen eller googlar lite. Det känns som allt ska hända här och nu med mitt skrivande.

Är det något jag ska bättra mig på är det självdiciplinen. Det är ingen annan än jag själv som kan skriva min roman...

Jag är en tiger i en bur på ett zoo!

Vi hörs

Skriver mer en annan dag!
/Peter

No comments: