Thursday 3 May 2007

En lugn torsdag!

Känt mig sprängd i huvudet hela dagen. Sydde ihop en sida på mitt verk men texten blev väl lite sisådär. Handlade i Kista och såg Tre Kronor-Danmark på TV3 på kvällen. Vi vann utan skönspel. Deklarerade igår via nätet. Lämnade in deklarationen tjugo minuter före midnatt och inser att jag får igen drygt åttatusenspänn, förutom avdragen om de går igenom. Pengarna behövs.

Det är märkligt. Hur kan det komma sig att chattvärlden har sån makt över mig. När jag är i Arre och hälsar på så saknar jag inte QX eller Vilda webben eller andra sidor ett skvatt. Kan läsa den e-post jag fått men inget mer. Tidningen läser jag gratis hemmavid och kaffe får jag också. Men hemma i min och grabbens lägenhet i Rinkeby så går jag in som målstyrd robot för att se om jag fått nåt brev från en vacker tjej med bild. Märkligt. Det är väl en bottenlös längtan efter ett nytt hjärta och jag letar, men tryggheten och lugnet finns i mig och inte i nån annan. Jag blir ju inte hel av en annan människa utan bara genom mig själv och den andliga utveckling jag gör.
Och nån Jansons frestelse-tjej får jag aldrig vara med om igen, tyvärr!

Nu är jag trött….ska lägga mig nu. Klockan är ändock tjugo minuter över ett. Jag är på väg att bli förkyld, halsen sväller och snoret rinner.

Vi hörs!
/Peter

No comments: