Sunday 27 May 2007

Söndag den 27 maj 2007

En varm söndag. En alldeles underbar dag med sol och promenad till min mor för att fira Mors dag tillsammans med Simon. Hon bjöd på öring och kokt potatis och murkelsås. Mums. Hon fick en bukett av Simon och mig.

Pratade med en tjejkompis i telefon som jag inte pratat med på en månad eller så. Det kändes skönt att höra hennes röst.

Har idag skrivit två sidor på mitt verk. Eller utkast. Det ska skrivas om minst en gång till. Ändå kan jag inte vara utan skrivandet. Det ger mig så mycket, men det finns en nerv i mig som trycker på och det är chattnerven. Den som vill bli bejakad och uppskattad. Vill bli sedd av det motsatta, bekräftad och få läsa att "Fan, vad du är fin". Oftast får jag inte läsa nåt sådant.

Tänk vad enkelt om man hade en datorsladd som jag kunde sticka in i huvudet, ungefär som när man tankar tankar in saker i ett usb-minne, och få hela romanen klar på ett par minuter. Så enkelt livet skulle te sig då.

Inann jag lägger mig ska jag ta hand om mina tänder. Bland annat med tandtråd.Nu snurrar det av trötthet i mig och ändock har jag druckit grönt te.

Var rädd om er. Det finns ett vackert hjärta som väntar för oss alla.

/Peter

No comments: