Saturday 26 May 2007

Lördag den 26 maj 2007

Så är det Mors dag imorgon. Och vet ni. Jag får fira Mors dag på plats med min mor för första gången sedan jag var elva år. Det är så stort att jag fattar inte. Hade tänkt skriva igår men min son blev sur då jag skickade honom från datorn. Jag var visserligen på väg till säng men hade tänkt titta in och skriva nått i alla fall.

Var på AF i fredags. En intressant träff, faktiskt. Träffade en AF-psykolog. Och det mötet har jag längtat efter i flera år. Hon sa många sanningar till mig och jag fick berätta om mig själv. En sak som kom fram vara att jag behöver tuffa till mig och inte blunda så mycket då jag pratar. Jag behöver inte det längre. Och mitt självförtroende har väl aldrig varit på topp. Så fort det varit på väg uppåt och jag verkligen mått bra så har det alltid kommit en skitsnackare och tryckt ned mig. Jag behöver ta plats och visa att jag verkligen har något att säga klart och tydligt och titta den som pratar med mig i ögonen. Är det en tjej jag pratar med så har jag lätt att låta blicken falla under haka. Jag tycker om tjejer, jag tycker om hud och tjejer och bröst tycker jag om. Istället för att titta rakt i ögonen när jag surrar med en tjej så tittar jag bort för att inte låta blicken falla. Fick rådet av AF-psyklogen att gå ut på stan och titta folk i ögonen för att se hur länge jag kan se dem i just ögonen innan jag börjar stirra och det blir onaturligt. Sedan sa hon att jag skulle titta mig trött på tjejer/kvinnors bröst så jag fick för mycket av den varan. Fan, vad ska jag göra, Jag älskar sex, erotik, njutning och kan inte låta bli att se på damer ur ett sensuellt perspektiv utan att mena något som helst ont. Livet ska vara en njutning - ingenting annat. Jag älskar det motsatta - vad är för fel på det? Snart kommer jag med en kravprofil på en önsketjej. Varför ska tjejer har den rättigheten?

Annars har dagen varit lugn. Hängde med Simon till stadskärnan och fick pengar till hyran och andra fasta utgifter. Åkte hem och kutade, såg Bajen-Elfsborg på TV, åt, diskade, dricker grönt te nu...en vanlig lugn lördag.

Grannarna under mig bråkar. Mest är det gubben och det är ett evinnerligt fyllebråk. Finnar.
Jag vill skriva om så mycket skit som händer i världen. Barn försvinner, barn förövas, en farmor bli skjuten i benet i Norrköping(visserligen av ett luftgevär), SAS-strejk, en amerikansk pappa lägger sina barn i torktumlaren...jag blir så trött och händer inget positivt i världen. Det jävligaste som händer är när barn är inblandade om tråkigheter. Sånt får mig att blöda. Enda positiva ur min nyhetsfront var att Elmander gjorde tre mål för sitt Toulouse.Kvällen har varit lugn. Simon är ute med sin vän och festar. Jag hoppas han kommer hem hel och ren....

Vi hörs!
Kram på er, hälsar Peter!

No comments: