Sunday 6 May 2007

Söndag den 6 maj -07 - en lugn dag

En lugn dag, en fin dag. En dag i solen med min son till Kista för att äta söndagsmiddag hos min mor. Hon bjöd på kyckling och potatisgratäng. Efterrätt mousserande vin och fruktsallad med glass. Mousserande vin, ja, hon bjöd på det för att jag fått jobb. Ska ju börja jobba imorgon, måndag, för Kvällspatrullen. Fick låna femtonhundra spänn av henne till mat och SL-kort. Hon är min bank sedan a-kassan stängt av mig på AFs inrådan.

Såg Tre Kronor-Finland hos henne. Vi vann efter en heroisk insats av Johan Backlund i mål. 1-0 till oss. Backlund gjorde vad många andra av våra målvakter gjort mot Finland - bli målvaktshjälte. Förr var det mot Sovjetunionen eller Tjeckoslovakien. Nu är det andra tider. Nu räcker det med Finland.

Sarkozy blir Frankrikes nye president och jag tycker inte det är roligt. En högerman som leder Frankrike kan inte vara bra för fransmännen. Se bara vad som hände vid upploppen i Paris hösten 2005 då han ville gå in med hårdhandskarna för att rensa upp bland Saint-Denises invånare.

Starkt av BP att spela 3-3 borta mot Trelleborg. Bra gjort!

Hälften av alla kommuner vill sälja ut allmännyttan. Var ska de som inte har råd bo om de inte kan köpa en lägenhet. Ska själv ligga i för att ha råd med min lya i Stockholm.

Tänk att fotbollssupportrar inte kan se på fotboll utan att slåss. Nu hände det igen i Solna efter AIKs förlust hemma mot Helsingborg. De kan ju måla en tavla eller sätta upp en pjäs istället för att göra nåt åt sin kreativitet men dessa virrskallar har väl inte läst en bok och än mindre CSN-lån. Eller så kan de kan börja träna boxning eller Kung-Fu. För dyslektiker kan de inte heller vara för de är mer intelligenta än många andra icke-dyslektiker.
Jag hade unnat "Henke" Lundqvist och Michael Nylander en sjunde match mot Buffalo. Jag hade unnat dem en Stanley Cup final mot Detroit eller Ottawa.

Mest av allt önskar jag en god sömn så jag får sova ut för det har jag inte gjort på många veckor. Är dessutom förkyld för sjunde gången i år. Varenda en jag möter verkar var förkyld och till slut så blir jag sjuk. Har i vår varit frisk en vecka, sjuk den andra och så har det varvat varandra, typ.

Sov gott mina vänner.
/Peter

No comments: