Tuesday 26 June 2007

Efter midsommar

Jag lever!

Har inte skrivit, fast många tankar har runnit genom min skalle. Har istället lagt krutet på min text, som jag fått energi att skriva. Anledningen säger jag inte men har motivation till att ta mig runt Jupiter om så vore. Det räcker så om detta.

Annars har jag haft besök av min vän Anders och vi hade en trevlig midsommar. Tillsammans med Simon åt vi midsommarmiddag och drack snaps. Gick ut både midsommarafton och midsommardagen. Var mest på Kellys och Söder i allmänhet. Men, Anders som verkligen låtit väcka sin festargen ville inte ge sig efter hårdrocksdiskot på Norrlandsgatan klockan tre på natten. Han ville till Stureplan för att gå in på ställen. Jag följde med av ren nyfikenhet bara att se på folket. Vi hamnade på The Lab, granne med Spy bar. Vi kom in på en kändiskrog. Två
lintottar från delar av Sverige som inte frekventerar Stureplan.

Väl där fick vi våra två öl och stod och surrade med varandra. Efter en stund kommer en rakad Östermalms-kille med snaggat hår med en champagneflaska värd 2800 kronor i högerhanden och börjar prata med oss. Han öppningsreplik var på engelska: "I suppose you are hippies". Anders och jag tittade på varandra och undrade vad detta var. Efter ett par minuters samspråk så berättar han hur själlös han är och hans liv. Allt han gör är att tjäna pengar och vet inget annat i världen. Han skulle kunna skjuta ner människorna utan att det skulle bekomma honom. Jag berättade för honom var jag kom ifrån och min uppväxt och mitt yrkes-och skrivarliv. Han konstaterade att mitt liv var mer innehållsfullt än hans. Hans gick ut på att, förutom tjäna pengar, dricka champagne. Jag tyckte det var en trevlig träff med killen och gav mig en liten, liten inblick om livet som en rik Östermalmssnubbe.

Vi lämnade det trånga "The Lab" och tog en taxi till Rinkeby halv fem på morgonen.

Annars trivs jag bra som f-n på jobbet!

Jag kommer aldrig att sluta skriva och jag ska förbanne mig bli utgiven!

Snart ska jag göra en ny MySpace-sida. Har fått ett par av mina dikter i Mp3!

Kram
/Peter

1 comment:

Tina said...

Jag har oxå skapat en Myspace...
alvebrings plejs.

http://alvebring.spaces.live.com/

*kraaam*