Thursday 28 June 2007

Äntligen MySpace

När jag går på gatorna på väg till Rinkeby så skrattar jag inom mig själv. Tänk om mina nära och kära därhemma fick uppleva i vilket område jag bor i. Jag kan tänka mig att många skulle bli chockade och förundrade om de var i Sverige. De skulle möta kvinnor i svarta burkas, andra kvinnor/tjejer i vackra heltäckande dresser, afrikanska tjejer/kvinnor i dresser/klänningar som är så läckra i dem att jag nästan svimmar så jag passerar dem, och endel muslimska män som de precis klivit ut ur en minaret, afrikanska män med speciella hattar och ett varmt härligt liv på Rinkeby torg, där jag kan köpa färska grönsaker så billigt att Konsumchefen Lennart Lindgren i Arvidsjaur skulle bli grön av avund. Där kan jag inhandla två hela gurkor för tolv kronor, en kartong kiwi för tretton kronor och tomater för tolv kronor kilot. Just tomater är en "Big Mac-norm". När det är som billigast på Konsum i Arvidsjaur och då ska det vara nedförsbacke, hemlängtan, gasen i botten och vind i ryggen så kunde jag köpa härligt röda tomter för 19.90 kr/kg. Här kostar tomaterna tretton kronor som sämst.

När jag går ut från hyreshuset jag bor i känns det som min svåger sa vid flytten "att här ser det ut som man var på Esrange". Det är parabolantenner på nästan varje balkong man undrar om inte asfalten ska öppnas och en raket lyfter mot Månen. Jag trivs här. Det funkar bra och underbar mat kan man köpa och inte bara sådan jag kan hitta
på Konsumhallen i Arvidsjaur hos Lennarts Lindgren och hans undersåtar.

Nu är jag med på MySpace! Äntligen! Thepeterpoet heter jag där!

Det är den 29 juni 2007 och jag har namnsdag – hurra!
/Peter

1 comment:

Tina said...

GRATTIS!

Och jag har oxå Myspace.