Friday 1 June 2007

Fredag den 1 juni 2007!

Jag har så mycket jag vill säga och har inom mig men säger jag nåt som sticker det så går väl jorden under. Så har det alltid varit, som när det gäller vänskap, sex, arbete, skapande och livet i övrigt. Ibland blir jag bara så less på allt i livet. Less på hur folk behandlar varandra, i vänskap eller inom yrkeslivet. Jag blir bara så trött. Själv har jag ställt upp och kånkat prylar och varit stöd. Nu när jag bor i Stockholm så är det inte många som ringer mig. Det ska inte behöva vara så att jag ska ringa människor, vänner för att de ska dyka upp. Jag älskar er alla men älskar de mig? Men, säger vän av ordning, du valde ju själv att följa med! Ja, helt klart, men då jag vill nåt då uppskattar ju jag att någon kommer till mig spontant. Som ringer eller ringer på dörren och säger hej. Nej, jag är så jävla trött på att sprina andras ärenden så jag nästan kräks. Så nu är jag sugen på att ge fan i att ringa och höra av mig. Hellre ärligt ensam än ensam i tvåsamhet. Och så är det med brudar man får kontakt med på nätet. Det är hopplöst att träffa någon där för alltid är det en hake. En hake om att inte vilja åka kommunalt, skicka kort, att inte våga träffas då det är tryggare att sitta bakom en skärm och vara tuff, lova mer än man säger...ja, det kan vara vad som helst istället för att inte våga säga nej...

Var på Eldkvarn på Kungsträdgården fredagkväll. Fan, vad bra de var! Vilken underbar matfest "Stockholm smakar" är. "Stockholm smakar" är en festival med mat, dryck och underhållning. Inträde = gratis. Och maten som säljs håller normalpris och ibland billigare!

Livet känns lite annorlunda sedan farsan blev av med Torggrillen. Det var ju egentligen jag skulle ta över. Läs om honom i Piteå-Tidningen den 1 juni 2007.

Återkommer söndagkväll eller måndag. I morgon lördag är det fotboll för hela slanten med Danmark-Sverige som kronan på verket! Matchen ska jag se på O´learys för jag får inte se den hemma då Simon tycker att jag blir så gapig och lever mig in i matchen!

Vi hörs!
/Peter

No comments: