Friday 29 June 2007

Jag blir förbannad!

Det är sent och jag ska lägga mig snart!

Vill bara säga en sak; Vad är det för jävla rättsamhälle vi lever i då en tjej som ingår i Polisens skyddsprogram mot våld blir svårt misshandlad? Vad är det för rättslösa kräk som utför denna gärning, kräk som för att utföra denna handling säkerligen proppat sig full med rohypnol och sprit bara för att våga. Fy, fan säger jag, fy fan. Jag ber till Gud, Jesus och alla universums energier att denna tjej klarar sig och att hon kan vittna igen i hovrätten och sätta dit killen som hon såg mörda en kille i ett gängbråk på nyårsafton i Mälarhöjden. Man kan väl lugnt säga att det är grabbar som inte kommer att plocka några högskolepoäng och lyfta lån från CSN.

Och hur agerade Polisen? Lamt som vanligt trots att tjejen ingick i Polisens skyddsprogram
Med hopp om bättring från Polisens sida lägger jag mig nu för att sova!

/Peter

No comments: