Saturday 16 June 2007

Lördag den 16 juni 2007

Jag vill vara i Östersund. Jag vill följa med på Inlandsbanerfestivalen och uppträda. En hel vecka med roliga uppträdanden och underbara människor att umgås med. Jag kan inte säga hur ledsen jag är i mitt hjärta för att inte få vara med. Nu har jag haft det så struligt med ekonomin under våren, som jag tidigare berättat här, och jag får snällt stillatigande hålla tand för tunga att inte försäga mig för omständigheter för att inte få A-kassa och AF på sig.

Jag kommer igen. Jag ska förbanne mig tillbaka på scen och det är där jag hör hemma. Jag vill berätta för
lyssnare och läsare. Jag vill att lyssnare ska få sätta kaffet eller ölen i vrångstrupen då jag berättar om livet ur min synvinkel. Läsarna ska hicka till för jag blir bättre att skriva. Galen, jag blir formligen galen, när jag vet var jag borde vara just nu. Kanske sitter gänget på GIII över en öl eller sitter de på ett annat ställe i Östersund.
Ingen vet vilken underbar känsla det är att få stå på scen och få läsa och uppträda. Det är ett långt mentalt knull att stå på scen och känna att lyckan att stå där och läsa. Wow, säger jag.

Borgarpacket ökar trycket mot de fattiga. De planerar för en extra karensdag till. Vad kommer härnäst? Nej, jag vill inte spekulera.

Har sagt det förut men jag blir mer och mer less på att gå in på communitys. Oavsett vilken. För varje dag jag inte går på nån så mår min själ mycket bättre. För det ger ju inget att chatta där.

Krisen i Palestina förvärras. Behöver jag säga mer – vad får vi för liv efter detta?

Drick mer alkohol – minska risken att få ledgångsreumatism med hälften. Drick motsvarande tre öl i veckan sägs det enligt SVT-text. Aj, då…jag som dricker mindre än tre starköl i veckan…hm….alkohol är inte så pjåkigt då…*L*…

Jag ger aldrig upp utan kommer igen. Scenen är min plats!
Orden är min vän!

/Peter

No comments: